ایران آزاد

ایران آزاد است ونیاز به آزادی اجنبی ها ندارد

ایران آزاد

ایران آزاد است ونیاز به آزادی اجنبی ها ندارد

فردین بازی زندانیان امنیتی برای نامزدی خاتمی!

نامه‌ای را با امضای گروهی از زندانیان امنیتی منتشر شده است که در آن از "سید محمد خاتمی" خواسته‌اند در انتخابات آینده نامزد شود.

 فردین بازی" زندانیان امنیتی برای نامزدی خاتمی!به گزارش "رادیو فردا"، وبسایت "کلمه"، روز چهارشنبه ۲۸ فروردین نامه‌ای را با امضای گروهی از زندانیان امنیتی منتشر کرده است که در آن از "سید محمد خاتمی" خواسته‌اند در انتخابات آینده نامزد شود.
 
این گروه از زندانیان در نامه اخیر خود ضمن "تقدیر و تشکر» از آقای خاتمی بابت شروطی که پیشتر برای شرکت در انتخابات مطرح کرده است (از جمله آزادی زندانیان)، نوشته‌اند: «سرنوشت کشور و ملت از سرنوشت ما زندانیان سیاسی بسیار مهم‌تر و مقدم بر آن است!
 
 
نام علیرضا بهشتی شیرازی، ابوالفضل قدیانی، عبدالله مومنی، علیرضا رجایی، عماد بهاور، عبدالفتاح سلطانی، محمدامین هادوی، حسن اسدی زیدآبادی، م امیرخسرو دلیرثانی، سیدمصطفی تاجزاده، محسن میردامادی، سعید مدنی، محمدحسن یوسف پورسیفی، محمدصادق ربانی املشی، محمدرضا مقیسه و ابوالفضل عابدینی در میان امضاکنندگان این نامه به چشم می‌خورد.
 
 
به نوشته این افراد، «اینک عموم افراد و جریان‌هایی که دل در گرو ملک و ملت دارند و سوز دینی و ملی را احساس کرده و نگران منافع ملی و امنیت ملی کشور هستند، چشم امید به انتخابات آتی ریاست جمهوری دوخته‌اند.
 
با سابقه ای که از این افراد وجود دارد این وطن دوستی[!] آقایان مشکوک به نظر می رسد.  از ابوالفضل قدیانی گرفته تا سیدمصطفی تاجزاده و احزاب متبوعشان که منافع ملی و امنیت کشور را به مخاطره انداختند، با موضعی حق به جانب، در گذشته قائل به عدم حضور در انتخابات بودند مگر آنکه شروطشان محقق شود.
 
 
به عنوان نمونه حزب منحله مشارکت در تاریخ ۱۳۹۱/۰۹/۱۳ اعلام کرد که "در انتخابات آینده ریاست جمهوری شرکت نمی کند." این گروه "رفع حصر از رهبران جنبش سبز و آزادی زندانیان سیاسی گام اول برای اعتمادسازی" دانسته بود.
 
 
حتی محمد رضا تابش نماینده مجلس، در خصوص استراتژی حضور اصلاح طلبان در عرصه انتخابات در کشور گفته بود که "اگر زمینه حضور اصلاح طلبان در انتخابات فراهم نشود، اصلاح طلبان در انتخابات حضور پیدا نخواهند کرد." (سایت کلمه یکشنبه, ۱۳ اسفند, ۱۳۹۱ )
 
این افراد و جریانات حتی به همفکران خود هم رحم نکردند. آنان که با مخاطب قرار دادن اصلاح طلبانی که اعلام حضور در انتخابات کرده اند با عناوینی همچون"اصلاح طلبان بدلی"(1) "مغرض"(2) "کتک خور"(3) "بی سیاست"(4) و... انواع حملات را علیه آنها انجام دادند. اما خود آنها پا جای پای همان اصلاح طلبانی گذاشتند که آنها را بدلی می خواندند.
 
شرایط برای اصلاح طلبان نسبت به چند ماه قبل تفاوتی نکرده و آنچه که آنها شروط حضور خود در انتخابات خوانده بودند محقق نشده است؛ اما این افراد ناگهان خواستار حضور در انتخابات می شوند.
 
اصلاح طلبان هم اکنون از ترس حذف شدن، به اجماع رسیده اند که بدون توجه به شروط خود برای حضور در انتخابات برنامه ریزی کنند و به همین جهت به صداهای مخالف توجهی ندارند.
 
در همین رابطه ودر اتفاقی جالبتر پس از ارائه مانیفست از سوی اصلاح طلبان به محمد خاتمی، شبکه بی بی سی انگلیس به بررسی محتوای آن می پردازد و اعلام می کند این اطلاعیه با توجه به نامه قبلی 91 نفر برای دعوت از خاتمی در حقیقت "اعلام رسمی اجماع اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات است"؛ "به این معنا که ما شروط قبلی خود را کنار گذاشتیم و حاضریم در انتخابات شرکت کنیم".  در ادامه، جمشید برزگر، کارشناس شبکه، صحبتهای سابق "تاجزاده" یا "قدیانی" که حضور درانتخابات را قبول نداشتند را برای آنکه ادعای اجماع برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات را برهم نزند جور دیگری تفسیر می کند و می گوید که آنها" برداشتهای دیگری از انتخابات دارند. "
 
 
شاید به همین دلیل است که این زندانیان دیده اند اصلاح طلبانی که بیرون از زندان هستند کاری به آنها ندارند و به دنبال آن در حال فراموش شدن هستند لذا دست به انتشار این نامه زده اند تا از قافله عقب نمانند و گرنه چه دلیلی دارد که ناگهان تعییر موضع داده و فداکاری به خرج دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد