ایران آزاد

ایران آزاد است ونیاز به آزادی اجنبی ها ندارد

ایران آزاد

ایران آزاد است ونیاز به آزادی اجنبی ها ندارد

دستور به یوتیوب برای غیرفعال کردن حساب کاربری پرس تی‌وی

دستور به یوتیوب برای غیرفعال کردن حساب کاربری پرس تی‌وی


در پی دستور گروه اسرائیلی- امریکایی «اتحادیه ضد افترا» برای جلوگیری از پخش زنده اینترنتی برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی، سایت یوتیوب بدون هیچ توضیحی صفحه رسمی این شبکه را غیرفعال کرده است.

حمید رضا عمادی، مدیر اتاق خبر شبکه پرس تی‌وی در واکنش به این اقدام گفت: «از ۳ مرداد نتوانسته‌ایم ویدئوهای جدید را بر روی صفحه رسمی پرس تی‌وی در یوتیوب بارگذاری کنیم. یوتیوب و شرکت گوگل [به عنوان شرکت مادر یوتیوب] از اظهارنظر و توصیح درباره این اقدام خودداری کرده‌اند.»

وی افزود که این تصمیم یوتیوب «در واقع پاسخی به دستور اتحادیه ضد افترا برای جلوگیری از افشای جنایات اسرائیل توسط ما» است.

«اتحادیه ضد افترا» با انتشار مقاله‌ای در وب‌سایت رسمی خود، شبکه پرس تی‌وی را به دور زدن تحریم‌های ماهواره‌ای غرب از راه پخش زنده برنامه‌های خود از یوتیوب و دیگر صفحه‌های اینترنتی و تلفن همراه متهم کرده است.

در این مقاله ادعا شده است که «اتحادیه ضد افترا با توجه به نگرانی‌های خود درباره شبکه پرس تی‌وی، با یوتیوب تماس گرفته است.» همچنین، اتحادیه ضد افترا در اظهارات خود مدعی شد که پخش برنامه‌های پرس تی‌وی «از یوتیوب در حالی انجام می‌شود که امریکا، اتحادیه اروپا و دیگر کشورها و نهادها در جامعه بین‌المللی در پی منزوی کردن ایران هستند.»

این در حالی است که از ژانویه سال ۲۰۱۲ شبکه پرس تی‌وی به عنوان شبکه‌ای متفاوت با شبکه‌های ماهواره‌ای اتحادیه اروپا، تحت فشارهای فزاینده دولت‌ها و شرکت‌های ماهواره‌ای اروپایی قرار دارد.

«کمیته امریکایی یهودی» در بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرد از تلاش‌های اسپانیا برای جلوگیری از پخش ماهواره‌ای برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی قدردانی کرد و گفت مادرید پس از ماه‌ها مذاکراات با این لابی هوادار اسرائیل، پخش ماهواره‌ای برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی را متوقف کرده است.

عمادی افزود: «در سال‌های اخیر، شبکه‌ای تاسیس شده است که نه تنها سلطه طولانی مدت رسانه‌ای صهیونیست‌ها را به چالش می‌کشد، بلکه سکوت غرب در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه بشریت را نیز به زیر سوال می‌برد. این شبکه تلویزیونی، پرس تی‌‌وی است و آن‌ها مصمم هستند این شبکه را ساکت کنند.»

وی گفت شبکه پرس تی‌وی حساب کاربری جدیدی برای بارگذاری ویدئوهای خود در یوتیوب ایجاد کرده است و «بینندگان می‌تواند ویدئوهای ما را از طریق نشانی زیر تماشا کنند:www.youtube.com/user/PresstvNewsCast

واژه "تدلیس سیستماتیک"، اهانت آشکار به رای مردم/ تغییر موضع و عقب‌نشینی از ادعای تقلب

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، طی روزها‌ی اخیر "سعید حجاریان" در مصاحبه‌ای در رابطه با این سوال که درباره ادعاهایی که درباره تقلب شده بودید، چه نظری دارید؟ گفته است: "بنده چند بار گفته‌ام که بحث ما این نیست که تخلف یا تقلب شده است. به‌نظر من واقعه‌ای که اتفاق افتاده است، اسم آن "تدلیس سیستماتیک" است. در توضیح تدلیس باید بگویم که مثلاً اگر شما سه سال در شهرداری به مردم پول بدهید، بعد هم چهار سال در دولت به مردم سیب‌زمینی و یارانه و پول یامفت بدهید و رأی بخرید، تدلیس سیستماتیک است. درست است؟"

در این رابطه باشگاه خبرنگاران طی مصاحبه با فعالان عرصه سیاسی و نیز افراد حقوقی این واژه را بررسی کرده و همچنین دلایل اصلی مبنی بر ادعای مطرح شده و اختراع واژه جدید را تبیین کرده است.

این مصاحبه‌ها به شرح ذیل است:



واژه تدلیس در سخنان حجاریان اهانت آشکار به رأی مردم است



"مهدی فضائلی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کار بردن واژه "تدلیس سیستماتیک" در اظهارات اخیر "سعید حجاریان" گفت: ادعای تقلب و تخلفی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 در عالی‌ترین سطح جریان اصلاحات مطرح شده بود با اظهارات اخیر وی نفی شده است.

وی افزود: تدلیس واژه فقهی است و جایی در حقوق ما ندارد و در بکاربردن این واژه نوعی توهین به مردم نهفته است و توجیه رأی مردم با گرفتن پول و سیب‌زمینی اهانتی آشکار است.

فضائلی اظهار داشت: کسانی که ادعای پاسداری از حقوق مردم را داشته و سنگ آنها را به سینه می‌زنند باید پاسخگوی چنین اهانت‌هایی باشند.

این کارشناس سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: این افراد باید توضیح دهند که چرا در آن شرایط ادعای تخلف و تقلب را نفی نکردند و کشور را در شرایط بحرانی قرار داده و هزینه‌های زیادی بر نظام تحمیل کردند؟


بیان واژه "تدلیس سیستماتیک" با هدف تغییر موضع و عقب‌نشینی از ادعای تقلب


"محمدجعفر نعناکار" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با ورود ادبیات تدلیس به حوزه مسائل سیاسی کشور اظهار داشت: حفظ حقوق اکثریت و احترام به حقوق اقلیت و ایجاد تکلیف برای هر دو گروه جزو گذاره‌هایی است که در مکاتب مختلف حقوقی همواره مورد عنایت و توجه بوده است تا حقیقت، عدالت و انصاف را از میان دروغ، ظلم و عداوت تمییز داده و اصل هر چیز را استخراج و مورد ارزیابی قرار دهد. از این رو تدلیس در هر امری مذموم بوده و در میان حقوقدانان محکوم و غیر قابل دفاع است.

وی ادامه داد: نمی‌توان هر امری را تدلیس جلوه داد، گاه اموری که به مراتب بدتر از تدلیس است رخ می‌دهد که افراد به علت مذموم بودن این امر و محکوم بودن عمل ترجیح می‌دهند ادبیات خود را تغییر و از واژه‌های دیگر استفاده کرده و یا اینکه این امر را به افراد دیگر جهت توجیه کار خود نسبت دهند.

نعناکار در ارتباط با تعریف تدلیس بیان کرد: آنگونه که از متون حقوقی برداشت می‌شود، تدلیس عبارت است از عملیاتی که موجب فریب طرف (معامله) مقابل شود و او را دچار اشتباه در انتخاب و یا تصمیم‌گیری کند.

این حقوقدان با اشاره به اینکه آیا به راستی تدلیسی که امروزه وارد حوزه مسائل سیاسی کشور شده است، به واقع تدلیس است؟ و یا اینکه ورود این ادبیات به منزله عقب‌نشینی از ادعای تقلب درانتخابات 88 ایران است؟ اظهار داشت: باید توجه کرد که همانگونه که در قرآن اشاره شده است: الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ یعنی ایجاد فتنه بدتر از قتل انسان است، انسان به ما هو انسان کاملترین، با ارزش‌ترین و مقرب‌ترین موجودات در نزد پروردگار عالم است و قتل و سلب نفس او بدون مجوز شرعی و دینی عملی نابخشودنی در درگاه ایزد منان است.

 نعناکار تصریح کرد: باید توجه داشت که خداوند متعال در قرآن فتنه را از قتل همین انسانها، مذموم تر، بدتر و نابخشودنی‌تر معرفی کرده است، فتنه به معنی ایجاد غبار، دو رنگی و دو رویی، فتنه یعنی طمع، حرص و قدرت‌دوستی است.

این حقوقدان تاکید کرد: تدلیس سیستماتیک هرچند ممکن است در ادبیات حقوقی و قانونی وجود داشته باشد اما استفاده ابزاری از این کلام موجب تشویش اذهان عمومی و با هدف تغییر موضع و عقب‌نشینی از ادعای تقلب صورت می‌گیرد.

وی افزود: همان کسانی که در فتنه سال 88 موجب تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد به عنوان استراتژیست عمل کرده و یکی از جریان‌های سیاسی را ترغیب به دامن زدن به این باور می‌کردند امروزه در تلاشی مذبوحانه قصد احیای این جریان سیاسی را داشته و با استفاده از رسانه‌های رسمی و غیر رسمی خود در فضای مجازی و حقیقی مانور تبلیغاتی خود را آغاز کرده و بدون عذرخواهی از ملت ایران قیافه حق به جانب به خود می‌گیرند و حقوق همه ملت را به تمسخر گرفته و با آن بازی می‌کنند.

نعناکار بیان کرد:حقوق سیاسی به معنی احترام به افکار، عقاید و دیدگاه‌ها و تعیین تکلیف و حد مرز برای سیاسیون برای مواجهه با جامعه و صیانت از حقوق مردم در مقابل سیاسیون است.

وی تصریح کرد: حقوق سیاسی به افراد معلوم الحالی که بارها و بارها در امتحانات و آزمایشات بشری و الهی مردود و سر‌افکنده شده‌اند اجازه نخواهد تا این بار با ورود ادبیاتی جدید به صحنه سیاسی قد علم کرده و موجبات ضرر و خسران ملت را فراهم آورند. در واقع حقوق سیاسی اهلیت اینگونه افراد را قانونی و رسمی نمی‌داند.

در پایان خاطرنشان کرد: رسیدگی قانونی به مسائل سال 88 در سطح رهبران سیاسی بی‌تردید باعث خواهد شد تا غبار از چهره حقیقت برداشته شود و افراد مردود در این امتحان، شناخته شده و دیگر فضایی برای فعالیت‎‌های مسموم خود در جامعه پاک اسلامی متصور نباشند. از این رو امید است ملت و دولت با بصیرتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای آنان ایجاد کرده است، بار دیگر بلوغ سیاسی و حقوقی خود را نشان داده و راه را برای ادامه اینگونه فعالیت‌ها بسته و اینگونه افراد را از میان خود ترد کنند.


استفاده از واژه "تدلیس سیستماتیک" با هدف ابراز وجود و حضور دوباره



"حجت‌الاسلام احمد سالک‌کاشانی" نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به کارگیری واژه "تدلیس سیستماتیک" در انتخابات سال 88 را "تدلیس دیپلماتیک" و بازی با الفاظ دانست و گفت: چهره آقای سعید حجاریان و نوع تفکرات و نوسانات فکری وی برای مردم ایران، به ویژه نخبگان سیاسی روشن و مشخص است.

وی در ادامه افزود: از آقای حجاریان تعجب می‌کنم با اینکه خود را یک سیاست‌مدار می‌داند و نقش هدایتی در جریان اصلاحات دارد، چگونه به همراه سایر اصلاح‌طلبان در جلسات خصوصی‌شان اعلام می‌کنند که هیچ‌گونه تقلبی در انتخابات سال 88 اتفاق نیافتاده است.
 
نایب‌رئیس فراکسیون اصولگرایان ادامه داد: بعضا در جلساتی که برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رأی اعتماد به آنان در مجلس و در کمیسیون‌های تخصصی داشتیم، وزرای پیشنهادی من‌جمله آقای آخوندی اعلام می‌کردند که در انتخابات سال 88 تقلبی صورت نگرفته است.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تعجب می‌کنم که وی بعد از این مدت می‌گوید انتخابات سال 88 تقلب نبوده و عنوان تقلب را به "تدلیس سیستماتیک" تبدیل می‌کند، اظهار داشت: طرح واژه "تدلیس سیستماتیک" یک نوع حرکت فریبکارانه نسبت به مردم است، آنچه که باید با صدای بلند اعلام کرد این است که بعد از گذشت بیش از 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری بیش از 30 انتخابات در کشور هیچ‌گونه تقلبی صورت نگرفته ولی آقایان عنوان تقلب را رمز اردو‌کشی خیابانی برای گسترش فتنه و بحث براندازی نظام مطرح کردند.
 
وی تصریح کرد: آقای حجاریان خوب می‌داند که "تدلیس دیپلماتیک" یک نوع بازی با الفاظ است.
 
حجت‌الاسلام سالک در ادامه درباره پرداخت یارانه نقدی برای خرید آرای مردم نیز اظهار داشت: این نیز تهمتی است که به احمدی‌نژاد زده می‌شود، چرا که حتی خاتمی جرأت نداشت این کار را انجام دهد.
 
نایب‌رئیس فراکسیون اصولگرایان با طرح این سوال که چرا بعد از گذشت 8 سال و خدمات فراوانی که در دولت‌های نهم و دهم انجام گرفته این موضوعات مطرح می‌شود و آقایان به یاد توجیحات سیاسی‌کارانه افتادند، گفت: گمان می‌کنم این نوع تحلیل‌ها برای ابراز وجود و حضور است، ولی نوع تفکرات اینها و بر‌خوردشان با مردم بر سینه تاریخ و مردم حک شده و مردم آن را فراموش نمی‌کنند.


واژه‌سازی‌های جدید بهانه‌ای برای بازگشت مدعیان تقلب سال 88



"محمدکاظم انبارلویی" عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر حجاریان مبنی بر عدم تقلب و تخلف در انتخابات ریاست جمهوری 88 و تدلیس سیستماتیک در این انتخابات گفت: واژه سازی‌های مدعیان اصلاحات برای اعتراف به عدم تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 88، بهانه‌ای برای بازگشت به قدرت است.

عضو حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: تقلب در انتخابات، یک گزاره ناصحیح بود که حتی خود اصلاح طلبان در جلسات خصوصی به آن اذعان می‌کردند.

انبارلویی ادامه داد: روی آوردن فتنه گران به اردوکشی خیابانی و عدم پایبندی آنها به ساز و کار قانونی برای رسیدگی به مطالباتشان به این دلیل بود که آنها می دانستند ادعای تقلب از اساس باطل است.

عضو حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: البته نظام جمهوری اسلامی، میان جاهلان و غافلان فتنه و جاسوسان مزدور بیگانه تفکیک قائل است.

کنگره سکولار دمکرات‌ها/بدون راه‌کار، تکرار مکررات+تصویر


 

 

 
به گزارش ماهستیم، روز یکشنبه 17 مردادماه نخستین کنگره سکولار دمکرات‌ها در واشینگتن برگزار شد. کنفرانس سکولارها همچنان که انتظار می رفت نتوانست خواسته های عناصر ضدانقلاب خارج نشین را جامعه عمل بپوشاند چراکه به گفته یکی از همین شرکت کنندگان «هرجا که تعداد سرهای کچل و موهای رنگ کرده زیادتر از نیروهای جوان باشد امید زیادی نمی‌رود.»
 
 
سایت خودنویس که توسط نیک آهنگ کوثر مدیریت می شود درباره کنگره سکولارها نوشته است: "قبل از همه چیز، علیرغم اینکه دوست ندارم تکرار بدیهیات بکنم، باید بگویم که خلوص نیت و قلب تپنده اقایانی چون دکتر نوری علا، دکتر ماسالی و... را از نزدیک احساس کردم. اما این دلیلی نیست که چشم از واقعیت پوشید."
 
 
روز اول کنگره با پخش ویدویی درباره مشروطه آغاز شد و بعد "اسماعیل نوری علا" خلاصه‌ای مفید در باب جنگ مشروطه‌خواهان و مشروعه‌طلبان بیان کرد. بعد از ایشان "امیر حسین بهمنی" در یکی از کسل‌کننده‌ترین سخنرانی‌هایی که تا به حال شنیده بودم در باب فضایل و مناقب میرزا ملکم خان داد سخن داد و سر آخر "مهدی خلجی" با ارایه «تصویری ترسناک» از وضعیت حال حاضر ایران، مسن‌ترهای جلسه را یا به ترس و یا به تکفیر خودش واداشت.
 
 
ریاست جلسه بعد از ظهر روز اول را "هرمز حکمت" به عهده داشت که بسیار مسن بود. ابتدا خانم شکوه میرزادگی در باب دشمنی جمهوری اسلامی با میراث فرهنگی و اقدامات انجام شده توسط خود برای مقابله با آن یاد کرد و در این حین صحبت از لباس شخصی‌هایی نمود که به دستور مقامات بالا آثار باستانی را تخریب می‌کنند و یا یادگاری نوشته تقصیر جوانان پاک ایران می‌اندازند(که من نفهمیدم در مملکتی که خود مردم از جمله خود من از سر بی‌توجهی بر بالای ستون‌های باستانی می‌روند تا عکس یادگاری بگیرند چه نیازی به داستان‌های دایی جان ناپلئونی هست؟)
 
آخرین سخنران دکتر کرمی بود که با یک انشا طولانی سرشار از صنایع ادبی و کاملا بی‌محتوا با ترجیع بند «از حد فاصل انقلاب تا آزادی» و با تکرار مکرر «اسارت ایشان در سرداب‌های پرظلمات » مرا به یاد بیانیه‌های کم محتوا اما خوش آب و رنگ مهندس موسوی می‌انداخت!
 
 
روز دوم با دعوت از نمایندگان احزاب سیاسی که آغاز شد که در باب تشکیلات خود و نظرشان راجع به این کنگره صحبت نمایند. بعد از اینکه اکثر این نمایندگان از پاسخ به سوال ساده مجری که در عرض ۵ دقیقه تشکیلات خود را معرفی کنید، درماندند، ادامه جلسه به پرسش و پاسخی کاملا بی‌ربط با اهداف کنگره تبدیل شد. استادی داشتیم که همیشه یک نمره در برگه امتحان را به نوشتن اسم دانشجو اختصاص می‌داد. کسانی به عنوان نماینده احزاب سیاسی سخن گفتند که اکثرشان حتی همین یک نمره را هم نمی‌گرفتند چرا که ساده‌ترین سوال را که «در بنچ دقیقه تشکیلات خود را معرفی کنید» را نتوانستند پاسخ گویند.
 
 
***بزرگترین اشکالی که در این کنگره دیده می‌شد، جوان نبودن مغز افرادی بود که یا فیلم پدرخوانده را ندیده بودند و یا دیده و نکته این فیلم را نگرفته بودند. آنجا که رییس بزرگ بعد از اینکه احساس کرد دیگر سنی از او گذشته تمام مسوولیت را به عهده فرزند جوانش گذاشت، وخود به نصیحتی چند از راه دور بسنده می‌کرد. اما اینان همه از جوانی ۱۴ ساله هم شهوت حرف زدن بیشتر داشتند بی‌آنکه بدانند چه چیزی برای گفتند دارند!

ارائه دستورالعمل جدید به عناصر داخلی فتنه / پنج‌هزار امضا جمع کنید تا برگردیم!

در دستور العمل جدید حلقه پاریس نشین به اعضای داخل موضوعاتی همچون رفع حصر از سران فتنه، آزادی مجرمین فتنه 88 و اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری و همچنین گسترش فعالیت و حملات رسانه‌های زنجیره‌ای به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ در حالی که کمتر از یک هفته از انتشار گزارش هدفمند شبکه بی‌بی‌سی از موج بازگشت برخی ایرانیان به داخل کشور می‌گذرد، اخبار جدید و موثق حکایت از آن دارند که حلقه پاریس‌نشین فتنه و همپالگی‌های داخلی آن دستورالعمل جدیدی را تهیه و آن را به منظور اجرایی کردن به عناصر داخلی ابلاغ کرده‌اند.

 

در دستور العمل جدید حلقه پاریس نشین به اعضای داخل موضوعاتی همچون رفع حصر از سران فتنه، آزادی مجرمین فتنه 88 و اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری و همچنین گسترش فعالیت و حملات رسانه‌های زنجیره‌ای به چشم می‌خورد.

براساس این گزارش در ماحصل دستورالعمل ارائه شده به حلقه‌های داخلی فتنه، هدف از انجام و پیگیری اقدامات فوق‌الذکر، زمینه‌چینی برای بازگشت فراریان فتنه 88 به داخل کشورعنوان شده است.

بر همین اساس، حنیف_م، فرزند رجبعلی_م، از قول پدرش عنوان کرده که در راستای نیل به هدف بازگشت اعضای فتنه به داخل، در اولین اقدام این دستورالعمل به برخی از زندانیان(اغتشاشگران 88) ابلاغ شده تا این افراد با نوشتن نامه‌ای به کنگره آمریکا که در پوشش درخواست رفع تحریم علیه ملت ایران صورت می‌گیرد توجه اعضای کنگره را به موضوع زندانیان در ایران نیز جلب کنند.

حنیف_م و پدرش رجبعلی_م از مجرمین و فراریان اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 هستند که با استقرار در پاریس و بروکسل از طریق مزدوری برای رسانه‌های بیگانه به خیانت و سمپاشی علیه مردم ایران می‌پردازند در حال حاضر به علت همکاری با شبکه‌های ضد انقلاب بی‌بی‌سی و صدای آمریکا حقوق‌بگیر آن‌ها هم شده‌اند.

حنیف_م‌ در توضیح اقداماتی که تاکنون صورت گرفته و شرایطی که مقدمات بازگشت خود و همپالگی‌هایش به داخل کشور را فراهم می‌کند، از قول پدرش عنوان می‌کند شورای هماهنگی راه سبز امید مقدمه لازم برای بازگشت را رفع حصر از سران فتنه، آزادی زندانیان فتنه و گسترش فعالیت رسانه‌های زنجیره‌ای با هدف تشدید فضای تبلیغات و جنگ روانی علیه دستگاه‌های قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی به منظور منفعل نمودن آن‌ها می‌داند.

این فرد در ادامه تشریح دستورالعمل بازگشت فتنه‌گران فراری به داخل کشور، شرط لازم را آزادی سرکردگان فتنه دانسته و معتقد است تا پیش از آزادی سران فتنه، اعضای خارج‌نشین نمی‌توانند به ایران بازگردند، چرا که احتمال بازداشت و محاکمه آن‌ها وجود دارد.

اما شورای هماهنگی راه سبز امید(شورای تبعیدی فتنه‌گران) به مدیریت ارشیر امیرارجمند مشاور فراری یکی از سران فتنه و از حلقه‌های اصلی فتنه در پاریس، به این نتیجه رسیده که با افزایش فشارهای داخلی و خارجی به حاکمیت و تبدیل موضوع رفع حصر و آزادی زندانیان(فتنه‌گران) به یک فرایند درخواست شده توسط خارجی‌ها که بتوان به آن رنگ اجتماعی نیز زد، می‌توان امکان آزادی افراد مذکور را فراهم کرد و بعد از این مرحله زمینه برای اعضای خارج‌نشین فتنه به منظور بازگشت به کشور نیز مهیا می‌شود.

نکته بسیار مهمی که فرزند رجبعلی_م در ادامه به آن اشاره می‌کند تشکیل کمپینی برای جمع‌آوری 5 هزار امضا است که هدف آن فشار برای آزادی سران فتنه می‌باشد.

گفتنی است، کمپین 5هزار امضایی در حال حاضر آخرین اقدام حلقه پاریس‌نشین به منظور فشار وارد آوردن به دولت است.